donderdag 22 mei 2014

Marketing

Als PR manager van StiQS heb ik het druk zo vlak voor een tentoonstelling. Maar het verhaal begint al veel eerder. Meer dan een jaar geleden, om precies te zijn vorig jaar maart, zijn we begonnen met de voorbereidingen voor de tentoonstelling die StiQS heeft in het noorden van Groningen, tijdens het Quiltfestival.

Voor de tentoonstelling hebben we een lap geprint ieder met zijn eigen zeef en zijn eigen kleur. Van deze lap en de meeloper heeft ieder een meter gekregen met als opdracht er een quilt van 1 x 1 meter van te maken.


De tentoonstelling heeft "Coloriet" als titel meegekregen - hetgeen zoveel betekent als "het samenspel van de kleuren in een kunstwerk". Nou kleurrijk is het wel, maar daarmee maak je je het niet gemakkelijk. We hebben tot januari gewerkt en zijn ondanks veel gezwoeg en gezweet best wel tevreden.

Daarna volgde de fotosessie met John Drop, onze fotograaf, het opsturen van informatie over StiQS in drie talen naar het Quiltfestival, het maken van een poster, een digitale portfolio (een presentatie van de groep en hun werk), het aanvullen van de papieren portfolio, het maken van naambordjes en titelbordjes, het opsturen van informatie naar Quilttijdschriften, het opsturen van informatie naar Henk Lijding, die lezingen zal verzorgen tijdens het festival en tot slot het maken van ansichtkaarten.
De drukker was sneller dan het licht: op woensdag besteld en vrijdag al binnen!
Ik ben heel tevreden over het resultaat!
 

Tja, marketing is hard werken, maar dan heb je ook wat... mag ik hopen.

Jullie komen toch ook?



Flox den Hartog Jager mei 2014


6 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Ik kijk er naar uit, ben dan twee dagen in Groningen tijdens het festival, om alles te bekijken!

Nienke zei

Quilts die van een gezamenlijk startpunt zijn vertrokken vind ik vaak het allerleukste, zo verrassend ook, dus ik kijk zeer uit naar deze expositie! En naar het Quiltfestival in z'n geheel natuurlijk ook!!!

Wilma zei

Ik verheug me er nu al op! Een serie tentoonstellingen in een mooie omgeving, de vorige keer heb ik er van genoten.

Jo Huijsman zei

Door dit artikel heb ik nog veel meer zin om twee dagen naar Groningen te gaan.

Chris zei

Wat een werk, maar wat vreselijk leuk! Dit jaar kom ik ook naar Groningen.

Klaske zei

Ligt wel in de planning om langs te komen Flox!!