donderdag 28 april 2016

Een koude Koningsdag, maar toch een mooie Koningsdag

De woensdag is voor mijn lief mantelzorgdag. Ter gelegenheid van Koningsdag ben ik mee naar moedertje van bijna 96 geweest.
Natuurlijk eerst thuis de vlag met wimpel in de mast en vlak bij huis nog drie ooievaars gespot. De dag begon dus al reuze feestelijk.


De traditionele oranje tompouce is wat lastig voor moedertje maar het taartje van onze bakker is een prima alternatief, inclusief de soesjes van de grootgrutter.


Moedertje woont een uurtje bij ons vandaan, volop tijd dus om onderweg mijn gedachten te laten gaan over mijn eindopdracht voor QS13 en automatisch ging ik terug denken naar het begin. 
De tijd van de aanmelding, een motivatie schrijven, foto's van werk maken en dan het wachten op bericht. 

Op dit moment is het voor de Quilters die zich aanmelden voor QS14 net zo'n spannende tijd als dat het toen voor mij was. Ik wens ze allemaal heel veel succes en ik leef met ze mee. 
Ik weet nog zo goed dat ik het bericht kreeg dat ik geselecteerd was en hoe bevoorrecht ik mij voelde. De eerste kennismaking boordevol informatie maakte mij nog blijer. 

En dan de eerste les, ik was total loss na afloop.
De eerste opdracht lukte wonderwel, hoewel onze docent vond dat ik wel wat teveel was doorgeschoten. 



De tweede opdracht  een quilt van een stilleven mislukte volledig. die durf ik ook niet meer te laten zien. Gelukkig kreeg ik daarna grip op het tempo en de opdrachten. 

Zo krijg ik nu ook grip op de eindopdracht en uit de berichten van mede cursisten merk ik dat (bijna) iedereen zo langzamerhand in dit stadium zit.  Ik verwacht nog een week werk te hebben en dan kan het mee naar de laatste les.
Heb je interesse in mijn vorderingen kijk dan even op mijn blog Quilt en Jo.

Koningsdag hebben wij samen afgesloten met een etentje in Zutphen aan de IJssel. Geen terras weer, maar binnen was het lekker warm en gezellig.


1 opmerking:

Hannie de Beer zei

Toch een leuke koningsdag,en wat een knusse taartjes!
Je werkstuk van de cursus QS vond ik al heel bijzonder.nu nog je eindopdracht! Het is zeker een voorrecht om de cursus te mogen volgen.
Veel succes!