zaterdag 7 september 2013

En de ATT is open!

Gisteren is de Algemene Tentoonstelling met feestelijke muziek en een lezing geopend in Alkmaar.

Honderden quilts hebben een plekje gevonden, en dat is nou zo leuk aan het Quiltersgilde, je kunt zien dat ze met liefde zijn opgehangen.

In de tentoongestelde quilts zie je de grote verscheidenheid van de leden van het Quiltersgilde terug, van klassiek handwerk tot experimentele artquilts, en door de mix elkaar versterkend!

Hier wat foto's om een indruk te krijgen, aan het eind van de dag want anders zag je alleen maar mensenhoofdjes, zo druk was het:


 
Dit jaar waren er veel respectabel grote quilts, traditioneel maar ook modern en kleurrijk:
 
 
De internationale prijswinnende quilts werden toegelicht door de maaksters zelf, fantastisch om hen iedere vraag die in je op komt te kunnen stellen:
 

 Een apart gejureerde artquilts expositie met bijzonder en experimenteel werk:

 
De eindwerkstukken van de leergang Quilten Speciaal serie 11:
 

En een rij leuke winkeltjes waar we na alle nieuwe inspiratie, direct konden starten met het inkopen van de benodigdheden:

 
Verstopt in een stand nog dit superleuke quiltje van het eigen winkelpand door Greetje Hein, een idee om je eigen huis ook eens zo te maken:
 
 
 De tentoonstelling in de Grote Kerk in Alkmaar duurt nog 5 dagen, aanrader!

3 opmerkingen:

Annerieke zei

Ik ben gister samen met mijn schoonmoeder in Alkmaar geweest. Het is/was een sterke tentoonstelling met als afsluiting een leuke leerzame lezing van Ted Storm.
Ik kan iedereen aanraden om te gaan :)

Klaske zei

Ik ga dinsdag, ik heb er zin in!!

Hannie de Beer zei

Ik was bij de opening, en heb genoten van alle mooi werken. Mijn grote waardering voor alle werk wat is verzet, door de vrijwilligers!