donderdag 24 april 2014

Griekse inspiratie

Onverwacht zijn we er even tussenuit. Vandaar dat ik dit blogbericht schrijf vanaf het terras van ons tijdelijke onderkomen in Griekenland met uitzicht op zee en de zon stralend aan de hemel. Er zijn slechtere plaatsen denkbaar nietwaar?
Behalve de kleurenpracht van de vele bloemen en planten in de mooiste tinten rose, lila en paars, afgewerkt met een toefje geel, is er op ons terras ook een mooi patroon gemetseld. Een bekend sterpatroon maar met een leuke rand eromheen van stroken, driehoeken en vierkanten. Dat alles in het rond en dan toch een vierkant blok! Dat ga ik lekker uitvogelen om na te maken in een stoffen variant.

Droppen, verschillende driehoeken en vierkantjes, inspiratie op een Grieks terras.

Voordat ik wegging hebben Gerrie en ik de stand van zaken rondom de ATT nog even op een rijtje gezet. Qua aanmeldingen blijven we iets achter op voorgaande jaren. En dat terwijl er toch zoveel moois geshowd wordt tijdens regiodagen e.d. Dus quilters, kom op, laat vallen die bescheidenheid en stuur je quilt alsnog in. Half af, nog niet gequilt maakt niet uit als het in augustus maar klaar is en wij van de foto's een goede indruk kunnen krijgen hoe het zal worden.
Natuurlijk zal ook de tentoonstelling in Appeltern een aantal mensen hebben verleid tot het insturen van een quilt en dat feest gaat eind mei al van start. Ik verheug me enorm op die dagen en hoop dat het dan ook mooi weer zal zijn en dat vele quilters en hun 'aanhang' elkaar daar zullen ontmoeten. Om de prijs hoeven we het niet te laten, maar liefst 5 euro korting geldig voor 4 personen en dan ben je echt een hele dag aan het genieten. 
Nu doe ik dat nog een paar dagen in de Griekse zon in afwachting van alle aanmeldingen waaruit we na 1 mei een selectie kunnen gaan maken voor de ATT in Arnhem.

Zonnige groet,
Inge nms ATT-cie

3 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Geniet nog even van je vrije dagen, voor de quiltdrukte losbarst!
Mijn inzendingen zijn al gepost.

Frederika zei

Geniet maar lekker van de Griekse zon. Als je goed om je heen kijkt kom je inderdaad erg veel leuks tegen om na te maken

Jo Huijsman zei

Heerlijk om er even tussen uit te zijn en mijn aanmelding gaat morgen op de post.