donderdag 4 september 2014

Quilten in het wild

Vanmiddag had ik een afspraak bij de kapper. Ik kom er al heel lang en het is zo’n gezellige buurt variant, waar je de andere klanten door de jaren heen ook leert kennen. Voelt een beetje als een tweede huiskamer, vooral omdat ik vroeger in een van de appartementen boven de zaak heb gewoond. Ik zit daar altijd wel een tijd in de wacht tussen verven en knippen  en inmiddels is het een goede gewoonte geworden dat ik een handwerkje bij me heb. Ik quilt daar ‘in het wild’.

Hier het bewijs: een ieniemienie werkje in een klein moda blikje:

Raar? Ach, ze zijn het inmiddels gewend. Ik werk nog steeds aan dat project dat ik daar bij me had (Sunburst Garden), alleen ben ik inmiddels bij een blok aangeland dat ongeveer een meter breed wordt. Dat neemt niet echt handig mee. Kijk maar. Ik heb een exemplaar van het Quiltnieuws ernaast gelegd voor de schaal:

Dus dacht ik: gauw even een ander projectje pakken dat ik daar makkelijk kan doen.

Dit heb ik uiteindelijk meegenomen: een projectje van het Liberty magazine van al een tijdje geleden: een cafetière warmer. Speel al heel lang met het idee om ‘m te maken, maar het kwam er steeds niet van. De omschrijving staat hier (http://view.ceros.com/liberty/sew-liberty-issue-2/p/7) en leent zich uitstekend voor wat overgebleven blokjes. Het is een rechthoek van ongeveer 16x30cm en twee strookjes met klitteband. Ik heb zelf een restant gebruikt van een ratrace jelly roll quilt.

Na wat voorbereidingen heb ik alles ingepakt in een blikje. Elke zichzelf respecterende quilter heeft immers genoeg bakjes/blikjes/zakjes om een projectje mee te nemen, toch?

Met m’n hoofd in de verf (nee, dát paste net niet op de foto) heb ik heerlijk zitten omzomen, en de vervelende stukjes weggewerkt. 

Ik moet concluderen dat ik niet blij wordt van bochtjes met een bies die ik recht van draad heb gesneden (restjes), maar het jasje voor m'n koffiepot is wel af J

Weer een projectje dat ik van de lijst kan schrappen!

Gaan jullie deze week ook naar de ATT in Arnhem? Er is al aardig wat voorpret verschenen op het blog, dus ik heb er enorm zin in om het in het echt te bekijken. Ik ga zaterdag, dus wie weet kom ik jullie in het wild tegen J

Lieve quiltgroeten,
Marjolein
 
PS: in vervolg op mijn verhaal over de speldenkussentjes van vorige keer: er zijn er afgelopen maand 2 bijgekomen. Eentje zie je op de foto’s hierboven: een schattig mini servetring met een M gegraveerd, en de andere heb ik op de Singertjes dag gemaakt bij Atelier Bep. Wordt vast vervolgd...


3 opmerkingen:

Babette zei

Wat een leuk idee!

Ooit zal ik ook zo'n warmhoudertje maken. Lijkt mij superhandig.

Groetjes Babette.

Evy zei

Wat ziet dat er schattig uit zo'n mini servetring speldenkussentje. Neem je die een keer in het echte mee?

Nienke zei

Zo herkenbaar dat je ieder momentje aangrijpt om wat steekjes te maken!! Tot 'in het wild' morgen ;-)!