donderdag 24 december 2015

Laatste Quilten Speciaal 13 verslag van dit jaar.

Vandaag, de dag voor de kerst is meestal een drukke dag.
De laatste boodschappen, nog wat voorbereidingen voor het kerstdiner, dus of dit verhaal gelezen wordt? Misschien tijdens de kerst.

Graag wil ik  mijn enthousiasme  over les 13 van Quilten Speciaal met jullie delen, de les met  Els van Baarle .
Hieronder fotos van de huiswerk bespreking, de quilt opdracht van Cherilyn Martin. 



















Iedere keer is het weer een klein beetje spannend wat de docent en de collega cursisten van je werk vinden. Toch is het ook heel erg leerzaam en door het bespreken van alle opdrachten krijg je veel tips waar je je voordeel mee kunt doen. 

Deze les ging over kleur.
Kennis van kleur, kleurmenging en toepassing geeft meer mogelijkeheden in keuze.
Eerst kregen wij natuurlijk de theorie, voor mij toch nog steeds een lastige, dus goed dat het in het lesprogramma van QS zit.
En daarna de praktijk, de kleuren leer toepassen op batikken, niet alleen op stof, maar ook op papier.






Wij hebben heerlijk geknoeid, dat is op de foto's ook duidelijk te zien, maar de resultaten zijn nu al leuk. Dat beloofd heel wat voor de volgende les, er worden dan nog meer lagen aan de lappen toegevoegd.

De huiswerkopdrachten zijn niet mis, volgens Els zijn het maar kleine opdrachtjes, maar ik denk dat ik er mijn handen aan vol heb.
De opdrachten zijn een onderzoek naar:
- kleuren die ik vind passen voor een stilte centrum, een computerbedrijf, een kinderziekenhuis en een bloemenwinkel;
- statische en een dynamische composities
- grijswaarden
- focal point.

Ik ga hier mee aan de slag en op mijn eigen blog zal ik verslag doen van het resultaat.

Als afsluiting nog twee prachtige werkstukken van Els van Baarle, batikken op papier.
Goede kerstdagen en voor 2016, gezondheid, geluk en heel veel quilt plezier.

een folder uit China door Els bewerkt

een boekje met bewerkte servetten 

3 opmerkingen:

Marjolein den Boer zei

Ow, wat goed weer! Ben ook benieuwd naar wat je van de huiswerkopdrachten maakt. Veel succes, maar eerst nog hele fijne dagen!!

Hannie de Beer zei

Weer een interessante les, vooral wat kleurkennis en onderzoek betreft! Prachtig werk vsn Els, en voor jullie weer veel mogelijkheden, en experimenten thuis.
Succes!

Nienke zei

IK krijg er gewoon heimwee van ;-), fijn dat je er zo van geniet!