donderdag 27 augustus 2015

Nog even.......

...en de ATT in Deventer staat op de agenda, velen zijn bezig met de voorbereidingen voor dit grootse evenement. Ik ben vooral bezig met de voorbereidingen voor de workshop monoprinten die ik geef voor Stof tot verven op zaterdag 12 september a.s.
Ondertussen hangen de quilts van de internetgroep De-Uitdaging , de groep waar ik ook toebehoor, al een paar weken tentoon in het Wevershuis in Leiden. De tentoonstelling duurt nog tot 13 september.
Dan komt er tussendoor een speeldag met vriendin Margriet, we gaan eco-printen. Lappen verdwijnen in een grote pan met water, soda en sojamelk en dat staat een groot uur zachtjes te koken.
Na het koken worden de lappen belegd met plantaardig materiaal en worden opgerold. Daarna gaan de rollen weer in de pan, maar  nu gevuld met water en mosdoder en dit staat ook weer een tijdje zachtjes te koken. Het uitpakken van de rolletjes is een smerig karweitje, maar dat wordt overschaduwd door de tekeningen op de lappen.
Ook was er een paar weken geleden het Festival of Quilts in Birmingham, waar de EQA quilts hingen met het thema Muziek met een rode streep.
Omdat mijn quiltje was geselecteerd zijn mijn partner en ik naar Birmingham afgereisd. Wat een grote tentoonstelling is dat, meer dan 1000!!! quilts en meer dan 200!!! winkels. De hele wereld kom je er tegen en gelukkig ook nog bekende quilt gezichten. Ter inspiratie een foto van het in aanbouw zijnde Station New Street.
Het waren dus weer enerverende weken en beslist niet saai!

Klik voor het workshop programma op de link en vergeet niet te boeken als er iets bij zit, voor je het weet is het volgeboekt.
 

Geen opmerkingen: