donderdag 24 juli 2014

Dat is it beste foar ús allengear...

Dat is het beste voor ons allemaal zei ze met een big smile :-)
Dat was naar aanleiding van mijn vorige blogje...
Over dat ik zoveel werkjes had te liggen, maar dat ik alleen nog maar met haar quilt aan de slag zou ;-)
Leuk, jullie reactie's te krijgen!!!
De meesten van jullie hebben dus gelukkig ook meerdere werkjes te liggen, maar er waren 2/3 mensen die toch echt maar met één werkje aan de slag zijn.
Jeetje, wat vind ik dat knap. Maar ik heb daar over nagedacht.....
Ik ga binnen kort op vakantie, en wat neem ik dan mee?
Dit doosje neem ik mee....
Echt waar, alleen dit doosje ;-) 
En wat er in zit?
Deze zakjes, 17 stuks... 17 blokken getekend en geknipt..
En de laptop, die blijft thuis hoor.
Het zijn de blokken voor dochterlief haar quilt...
Nu snap je ook waar om ze het zei :-)

Wat nemen jullie mee als jullie op vakantie gaan?

11 opmerkingen:

Marja zei

wij zijn al weer terug van vakantie, maar ik had mijn hexagonnen meegenomen. Groetjes, Marja

Quilt Quebbel zei

Hallo Klaske,
Ik moet mijn quilt-vakantie-koffertje nog inpakken. Maar je brengt me op een idee. Blokken keurig voorbereiden en in zakjes in een prachtig doosje meenemen. Daar ga ik aan werken.
Succes met je vakantie-blokken en geniet van de vakantie.
Groet van Maria.

Nienke zei

Heel goed idee om maar 1 werkje mee te nemen, dat brengt rust in de tent, fijne vakantie!

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Ik heb een speciale (oude) rugzak waar alle naaispulletjes in zitten en waar ik steeds wat restlapjes in stop. Tegen de vakantietijd pak ik die uit kijk wat er van kan gemaakt kan worden en voeg wat handig kan zijn er bij.

quiltje zei

Hee zo'n doosje heb ik ook,voor mijn dagelijkse quiltwerkjes,heel erg handig er kan alles in en geen gezoek dus.Leuke doosjes zijn het trouwens.

Unknown zei

ik neem mijn DJ mee, geen blokjes maar alle sashings aan de buitenrand zetten. Dan kan ik aan de volgende ronde beginnen

Marjolein den Boer zei

Wat zijn we toch allemaal ook lekkere doosjes/zakjes verzamelaars! Kennelijk is dat een uitstekende combi met onze hobby ;-).
Ik herken het doosje - heb er zelf ook 3 in oplopende maten :-D
Aangezien ik niet patch met de hand zou het voor mij een applicatie werkje zijn. En dan ook voorbereid zodat ik geen grote rollen Floriani hoef mee te nemen. En waarschijnlijk zou ik dan ook een stitchery inpakken (paar blokken van de Life is Beautiful) voor de afwisseling...
Geniet van je vakantie Klaske en veel quiltplezier!

Aart zei

Al een paar jaar neem ik quiltboeken mee, een Ned/Eng woordenboek en een schrijfblok. Dan kan ik in alle rust eens een boek gaan vertalen, want mijn Engels is belabberd!

Hannie de Beer zei

Een goed idee om wat werk mee te nemen. Een fijne vakantie! Ik blijf gewoon thuis , en ga heerlijk al die werkjes die ik ben begonnen afmaken, en natuurlijk weer iets nieuws erbij!

Inge van Koningsveld zei

Dag Klaske, het hangt ervan af hoe ik op vakantie ga. Met het vliegtuig? Dan zijn het vaak hexagonen of net als jij, voorbereide blokken. Maar gaan we met de auto dan heb ik zelfs wel eens mijn naaimachine achterin gezet en een doos vol lappen. Zo heb ik mijn blauw/rode sterrenquilt in Oostenrijk in elkaar gezet. Ook in Oostenrijk heb ik al eens twee quilts helemaal afgemaakt met heel, veel quiltwerk. Heerlijk, 's morgens een goede wandeling in de bergen, dan een warme douche en lekker eten en de rest van de dag met mijn quiltwerk op schoot. Ik wens je een fijne vakantie en die quilt voor haar, die komt vast en zeker af. Groetjes

Jo Huijsman zei

Ik neem kleine restjes mee en bij minder mooi weer ga ik een paar huisjes maken. Als het prachtig weer is dan komt het er niet van.