donderdag 7 augustus 2014

Speurtocht!!

 Over een maand begint de ATT, dit keer in de stad waar ik woon, met Thea, Louise, Agnes en Ytsje zit ik in de commissie zit die de winkelroute verzorgd.  Uit ervaring weet ik dat het lastig is de weg te vinden in een stad die je niet kent, daarom besloot ik om een foto speurtocht uit te zetten vanaf het NS-station naar de Eusebiuskerk. Er is veel veranderd vergeleken met 6 jaar geleden, toen de ATT ook in de Eusebius was, het station is vernieuwd, onder het station is een grote parkeergarage gekomen, dus het ziet er anders uit. Ik ga er vanuit dat iedereen met de trein gaat komen, daarom is de start vanaf het perron.
Hier kan je met de trap naar beneden, als je liever de roltrap of de lift neemt, iets verder lopen.
Je komt dan uit in de stationshal.
Aan het eind van de stationshal ga je linksaf, wil je met een stadsbus naar de Eusebius, loop dan schuin naar rechts en je komt in het busstation.
Volg de witte lijn en je komt bij de uitgang van het station. Er wordt hier nog steeds gewerkt aan de nieuwe stationshal, een ontwerp van Ben van Berkel. In dit gedeelte van de hal kom je al impressies tegen van het uiteindelijke resultaat.
Via deze deuren heb je het idee op de bouwplaats aangekomen te zijn. Je slaat hier linksaf en volgt de weg zoals die loopt.
Net naast het kantoor gebouw zie je de toren van de Eusebius al! Draai even om om naar de aanbouw te kijken, met alle mogelijke gebogen lijnen.
We komen nu bij het Willemsplein, een druk punt waar diverse verkeersstromen samen komen.
We steken hier over langs de blauwe zuil naar het Grieks restaurant, daar slaan we weer linksaf.
Kijk hier uit, de fietsers en scooters vliegen je hier om je oren!! Het Willemsplein blijven volgen tot de tweede straat aan je rechter hand en daar gaan we ook rechtsaf.
Hier op de hoek van de Jansstraat, bij de tabakszaak, begint de winkelroute, hier komt een quiltje in de etalage.
Aan het eind van de Jansstraat kun je rechtdoor lopen de Weverstraat in, maar je kunt ook linksaf gaan en de volgende straat, de Bakkerstraat, rechtsaf slaan.
Aan het eind van beide straten zien we links de Eusebius kerk al staan, alweer in de steigers!! Op vrijdagochtend en zaterdag de hele dag staat dit plein vol met marktkramen, misschien een leuke combinatie.
Voor mij begint binnenkort de drukte, als alle quilts voor de winkelroute verzameld worden, uitgedeeld in de winkels die meedoen. De eerste hangt inmiddels, omdat de eigenaresse met vakantie ging en op 3 september weer terug komt.
Het jaarlijkse feest kan beginnen!
Sla dit bericht op op je tablet of print uit om de speurtocht te volgen.








10 opmerkingen:

Marjolein den Boer zei

Leuk Aart,
zo hebben we het eerste stukje richting de ATT al gelopen.
Sterkte met alle voorbereidingen met het hele team.
Groetjes, Marjolein

els zei

Wat een leuk idee om zo de route aan te geven. Jammer dat we dan alweer terug naar Saba zijn. Heel veel succes Aart.

Marina Brito de Campos zei

Wat een leuk idee en wat heb je het duidelijk beschreven!

Nienke zei

Zoals altijd ben je weer erg origineel bezig, leuk om zo alvast even rond te kijken bij station en omgeving!

Hannie de Beer zei

Erg leuk Aart1 Ik was er al enkele keren geweest, een prachtig station van mijn favoriete architect heb er een boekje van zijn ontwerp bureau Un Studio een Taschen uitgave. Zo kan je de TT het niet missen, dus dank!

Leny Huneman zei

Dank Aart, origineel. Nu verdwaal ik vast niet weer.

Inge van Koningsveld zei

Dag Aart, wat een leuke manier om alvast wat voorpret voor de ATT los te maken. De winkelroute wordt ook vast heel mooi. Hier in Birmingham op het Festival of Quilts hangen de miniatuurquilters van het thema 'mijn zomertuin' heel mooi te zijn in het paviljoen Diversity in Europe. Ik hoor heel wat NL's om me heen en hoop al die mensen ook in Arnhem te zien. Tot binnenkort en groet aan alle werkgroepleden.

Anita zei

Wat een leuk idee, toevallig ben ik pas in Arnhem geweest voor een andere tentoonstelling, dus ik snap in ieder geval een beetje de weg, ga hem zeker uitprinten want ik wil niets missen

Jannie zei

Wat een leuk idee. Zo weet iedereen de weg te vinden naar de Eusebiuskerk in september. Ik krijg er nu al zin in.

Anoniem zei

Aart, wat leuk dat je ons alvast de route geeft, kunnen we ook niet verdwalen ( ha, ha).
Ga hem vast uitprinten, leuk de zonnebloemen van Nienke in de etalage.
veel succes met al de voorbereidingen.
gr. Gerrie