donderdag 18 juni 2015

Veel beweging.

Na een rustig weekje vakantie in de Harz ( Duitsland ), stond er bij mij weer van alles op het programma. Ten eerste moest er een workshop worden uitgeschreven voor de Art Quilt groep Oost worden uitgeschreven. Leuk is het om technieken met elkaar te delen in deze groep. De workshop die ik in 2 delen aan de andere leerde was Breakdown printen. De eerste dag hebben we de zeefdrukramen gevuld met printpasta, onder de zeef lagen materialen die reliëf hebben.
Afgelopen vrijdag was het tijd voor deel 2, de prints op stof overbrengen met printpasta.
De printpasta lost langzaam de verf in het zeefdrukraam op en geeft zijn tekeningen aan de stof af. Dit proces is niet te sturen, de charme van deze techniek! In het begin werd er nog gestructureerd gewerkt, aldoende werd het duidelijk dat je print over elkaar heen moet maken, kleuren gaan dan op elkaar inwerken. Het probleem, na afloop van de workshop, was dat de lappen nog zeker een dag of 4, 5 in plastic verpakt moesten blijven liggen voor ze uitgespoeld konden worden.
Verder ben ik bezig nog een workshop uit te schrijven en proeven te maken, maar dat moet nog even geheim blijven, wacht maar op de aankondigingen van de workshop tijdens de ATT in Deventer.
Hou daarom dit blog, Facebook en Twitter van het Quiltersgilde in de gaten of bezoek de website

3 opmerkingen:

Ellen zei

Ik zag al verschillend resultanten op sociaal media.Wat worden we toch allemaal gelukkig van deze mooie lappen.

Jo Huijsman zei

Leuk artikel Aart en wat heb ik als AQGO lis genoten van je workshop.

Nienke zei

Het is even wachten maar dan heb je ook wat, prachtig!