zaterdag 7 mei 2016

Bericht uit Ghana

Marie is samen met haar moeder bij mij op bezoek en
wat is er dan leuker om zelf je eigen Afrikaanse stof te verven.
En dan ook nog met een van de beste batik-artiesten!



In mijn allereerste bericht vanuit Ghana liet ik al een foto zien van het winkeltje van Esther dat vol ligt met zelfgemaakte batiks. Ondertussen heb ik kennis gemaakt met haar zoon Jo die samen met zijn vrouw Imelda deze mooie stoffen maakt.


De stempels maakt hij zelf van schuimrubber.



In een kleine ruimte waar de wind vrij spel heeft werken ze zij aan zij en maken de mooiste batiks.



Als geen ander beheerst Imelda het spel van de kleuren



Voorbewerkte stof klaar om in een verfbad te gaan




Jo geeft ook workshops en dus nam ik Marie en haar moeder mee naar zijn werkplek


Marie koos voor blauw en voor de stempels van een zeepaardje en een schildpad.
Jo hielp haar met de lay-out





Zo trots op haar eigen Ghanese batik!


Groetjes, Hilde

8 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een mooie stoffen worden daar gemaakt. Ik hoop dat ze er van kunnen leven, want zoveel creativiteit moet toch beloond worden.

mia zei

mooie reportage over hoe er prachtige stoffen tot stand komen, wat een leuke ervaring voor Marie

els zei

Wat zal ze daar terecht trots op zijn. Een ervaring om je leven lang te blijven herinneren. Wat maken ze er inderdaad prachtige stoffen.

Marina Brito de Campos zei

Wat een leuke ervaring voor haar! Wat helpt hij haar schattig om de doek om te doen.

Ineke zei

Wat leuk om zelf een batikstof te stempelen! Natuurlijk is ze trots!

Geckoboxes zei

Vlak voordat ze weer naar huis gingen vroeg ik haar wat ze nu het leukste had gevonden van het verblijf van een week bij mij in Ghana en dit was een van haar hoogtepunten. De stoffen en kralen in Ghana zijn gewoon fantastisch, daarnaast is het warm, vochtig en veel armoede.....

Hannie de Beer zei

Ik kan me voorstellen, dat ze trots was op haar zelf gestempelde lap. Wat een leuke blog met uitleg!

Nienke zei

Die wand met stempels... wat een geweldige ervaring, leuk dat je de fotos met ons deelt!