dinsdag 22 september 2015

Hexagonnen en Honingraten. De Tentoonstelling van Miniatuurquilts 2016.

Honingraat woning

Het quiltje Honingraat Woning van 
Gerda Peerdeman 
is uitgekozen voor 
de boekenlegger en de poster van 
de Tentoonstelling van Miniatuurquilts 2016. 
Het thema van de tentoonstelling is 
Architectuur.

De tentoonstelling wordt gehouden in Hilversum.
Hilversum is de stad van Dudok. 
Hij was er lange tijd gemeentelijk architect en 
heeft grote invloed gehad op de uitstraling van Hilversum.

Wil je iets meer over Dudok weten, dan is hier informatie te vinden.

En nu is het tijd om aan het werk te gaan en 
mooie quiltjes te maken voor de tentoonstelling in maart 2016.

Afgelopen weekeinde was ik in de Elzas in Frankrijk op 
de tentoonstelling in St. Marie aux Mines.
Ik heb daar heel veel quiltjes gezien, 
die prachtig bij ons thema passen. 
Het leek wel als of zij er voor mij hingen om ze 
op dit blog te laten zien.

Een kleine impressie:









Niet alle quilts waren klein.
Er was een tentoonstelling van een groep, 
die zich gefocused had op deuren in oosterse stijl.
Ik laat er een paar zien. 




In een totaal andere stijl:


Deze quilt hing in de tentoonstelling van het Modern Quilt Guild en was reuzegroot!


Als laatste dit witte kerkje in een dorpstafreeltje.


Dit waren zo maar wat quilts met als thema architectuur, 
die mij de afgelopen dagen opgevallen zijn.

Wij hopen dat er weer veel quiltjes ingestuurd worden en 
wij een mooie en afwisselende tentoonstelling kunnen maken.

Marina.

Wilt U ook een quiltje insturen, 
maar bent U nog geen lid van het Quiltersgilde?
Hier kunt U informatie vinden over het lidmaatschap.

2 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Leuk posterquiltje, we kijken alweer uit, naar de tt. In Hilversum!

Jo Huijsman zei

Even wacht op inspiratie en dan...........ga ik aan de slag. Het onderwerp is een leuke uitdaging