maandag 28 september 2015

Inspiratie voor het thema Architectuur.


Woensdag hebben mijn man en ik een dagje Noord-Nederland "gedaan".
Het begon op het station in Duivendrecht, waar we even op de trein moesten wachten.
En met het thema architektuur in mijn achterhoofd, zag ik deze prachtige boog.


Met een verrassend detail.


En zo zag het de andere kant uit kijkend.




En inzoemend met mijn cameraatje, krijg je dit effect.


Met de AH-kortingskaart voor de NS 
kies je natuurlijk zoveel mogelijk trein kilometers en 
zo stapten we in Leeuwarden pas weer uit de trein.
Daar zag ik deze gele gevel....


met dit schattige detail in de linker en rechter bovenhoek.


Oke, toen ik dit zag, was het hek van de dam. 
Griekse zuilen en een timpaan op het Wilhelminaplein.
En courthouse steps.


Aan de overkant van het plein valt dit mooie witte huis op.


Met een bijzondere dakrand.


Kijk nou toch!


Even er recht voor gaan staan.


In het Fries museum, een modern gebouw met moderne zuilen,


staat een maquete van dit zomerhuis.


Het staat op een van de waddeneilanden en 
heeft een hele bijzondere vorm.


We treinen nog even door en stappen in Stavoren weer uit de trein.
In de haven vallen deze huizen mij direkt op.


Strak van vorm en met prachtige kleurtjes.


Even verderop staan de oude huizen 
en versieren deze groep zwanen de dakrand van een ervan.
We zijn met de boot overgevaren naar Enkhuizen 
en toen weer met de trein terug gegaan naar Amsterdam.
Maar toen was het te donker 
om mooie en grappige 
architektonische inspiratie op te doen.
Leuk wat je op zo'n dagje uit allemaal kan beleven.

Groet, Marina.

1 opmerking:

miekequilt zei

Wat een geweldig leuke reis zeg!! En tja, als je van hexjes houdt, zie je ze echt overal.