zaterdag 26 april 2014

Algemene Ledenvergadering een saaie boel???

Is een algemene ledenvergadering een saaie boel? Nee hoor, niet bij het Quiltersgilde!!

We hadden afgelopen donderdag weer een geweldige dag. Natuurlijk met wat serieuze zaken zoals begroting, beleidsvoornemens, kascontrolecommissie, uitreiking zilveren patch aan Gerda Hoogland en verkiezing bestuursleden. Maar het was een dag met een positieve, opgewekte sfeer en vooral met veel belangstelling van leden. Er waren 135 aanwezigen en dat is goed voor een lekker gevulde zaal in de Schakel in Nijkerk.
Het bestuur van het Quiltersgilde stelt het zeer op prijs dat er zo veel belangstelling is voor de ALV.

De kers op de taart was de lezing van Ted Storm over haar prijswinnende quilt "ElaTed". We hadden afgelopen jaar in Alkmaar de Nederlandse primeur met het vertonen van deze quilt tijdens de Algemene Tentoonstelling. Ted vertelde ons tijdens haar lezing afgelopen donderdag, dat dat de eerste en enige keer zal zijn geweest dat "ElaTed" in Nederland te zien was. Ze heeft in Paducah, USA weer een prijs gewonnen en haar is gevraagd om de quilt af te staan aan het quiltmuseum aldaar. Dus als je deze prachtige quilt, waar 5 jaar aan gewerkt is, nog een keer wil zien, zul je naar Paducah moeten afreizen!!!

Hieronder een aantal sfeerfoto's van deze geslaagde dag.

volle zaal!!



gezellig bijkletsen tijdens de lunch

Inge Schoonderwoerd bedankt Ted Storm 

belangstelling voor een van de quilts van Ted Storm

zilveren patch voor Gerda Hoogland uitgereikt door onze voorzitter


Ted bedankt voor je inspirerende verhaal
Hartelijk dank voor uw aanwezigheid en hopelijk tot ziens bij een van onze volgende activiteiten: informatiestand EXPO Veldhoven (2 - 4 mei) en de Quilttentoonstelling Appeltern (29 mei tot en met 1 juni).


5 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Wat goed, al deze belangstelling met de ledenvergadering! Ik zal zeker ook overwegen om de volgende keer te komen!

Anoniem zei

Helaas kon ik vanwege mijn werk hier niet heen. Ik had van Ted vernomen dat zij zou komen. Zo jammer dat haar quilt daar blijft.

Chris zei

Ik had er zo graag bij willen zijn!

Jo Huijsman zei

Jammer dat ik er niet bij was, maar zodra ik gepensioneerd ben kom ik ook!

Aart zei

Dit jaar was ik er voor het eerst bij, zowel vergadering als lezing van Ted waren de moeite waard!
http://quiltaart.blogspot.nl