donderdag 1 mei 2014

De tiid hâld gjin skoft...

 De tijd houdt geen pauze, dat klinkt niet hé?!
Soms is het fries niet letterlijk te vertalen, maar het zal bij jullie net zo zijn dat de tijd voorbij vliegt...
En is het al weer mijn beurt om een blogje te schrijven..
Deze keer toch maar weer over de mysterie, want die heeft me deze maand bezig gehouden.

Dus het poppetje ge-appliceerd, maar zonder vlag en met bal..
Maar ook hield het halloween-achtige blok me bezig..
Laat ik nou niks hebben met halloween, maar wel met katten..
Nu had ik al op de facebooksite van de Mysterie gezien dat ik niet de enige ben die enigszins een beetje creatief met de pompoen aan de slag is geweest ;-)
Ik geloof dat het een quilt met verschillende technieken gaat worden, dus ik dacht daar kan de reverse applique(omgekeerde applicatie) ook wel bij....
Maar ojee, ik kreeg de smaak te pakken en bedacht me dat ik nog wel een kat kon maken..
(Niet voor de mysterie hoor!)
Wie had dat nou gedacht dat de Mysterie zo inspirerend kon werken ;-)
Er ligt er nog eentje in de planning, maar ik heb eerst andere 'verplichtingen'..
Mijn 4 blokken van het eerste deel zijn klaar, het is nu wachten op de volgende Quiltnieuws..

Het is erg leuk om de verschillende blokken op facebook te zien.
Voor wie geen facebook heeft maar wel naar Expo Veldhoven 2014 gaat, de stand van het Quiltersgilde word versierd met de blokken die al klaar zijn.
Die van mij hangen er ook bij..
Misschien werkt het aanstekelijk ;-)

En geen Veldhoven en facebook, maar toch je blokken willen laten zien?
Stuur me gerust een foto van de blokken , ga ik er een blogje over schrijven.. 

Noflike tongersdei!
Fijne donderdag!

3 opmerkingen:

Unknown zei

Mooi geworden, vooral die kat!

klazienshandwerk zei

Ja, die katten zijn prachtig ! De mysterie wordt mooi!

Anoniem zei

Leuk zijn je katten geworden!
Heb ook een borduurpatroon van een kat op deze manier gemaakt.
Nu weer wachten tot september voor het volgend deel.
groetjes,Truus uit Drenthe