donderdag 15 januari 2015

Gewoon een vraagje...

Ik kreeg deze week een whatsapp (met foto) van een quiltvriendin...

'Bin blokje oant foarbereiden foar de bee'  seit se... 
Jaja, voorbereiden?? In elkaar zetten dus :-)
Ja zegt ze, ik vind naaien leuker dan tekenen en knippen.
Ja dat snap ik maar wees nou verstandig en maak wat blokjes klaar , heb je op de bee donderdag ook wat te doen!
Ben benieuwd hoeveel ze er heeft voorbereidt.
(Ondertussen krijg ik een whatsapp, dat ze er ééntje heeft voorbereid, en deze nu toch maar af gaat maken :-)
Zo heeft iedereen een voorkeur bij het quilten wat men het leukst of minst leuk vind.
Het voorbereiden is ook niet mijn favoriet, maar ja dat moet gebeuren hé?!
Wat ik het minst leuke vind bij het quilten is het doorpitten.
En dan niet het doorpitten zelf, 
Maar het bedenken hoe ik ga doorpitten, daar kan ik dagen over stinnen hoe ik dat nou moet doen.
Dat vind ik dus best moeilijk...
Het is dat het verstandiger is om door te pitten, anders....

Alhoewel, het is hier altijd beregezellig  met het doorpitten, ze liggen zelf  aan mijn voeten.
Dus zo'n slechte hobby heb ik niet ;-)

Wat  vinden jullie het minst leuke bij het quilten?
Of wat juist het leukst :-)

Noflike tongersdei!








8 opmerkingen:

klazienshandwerk zei

Haha, ben benieuwd wie dat is, zie ik straks wel:). Ik heb wel blokken voorbereid, heb gister nog even de rijgdraden uit de labelquilt gehaald om maar van die voorbereide blokken af te blijven ;). Tot straks !

Jo Huijsman zei

Bij art quilten vind ik het lastig om mijn idee om te zetten in daden. Ik kan werkelijk dagen / weken worstelen over welke materialen en welke techniek. Ben ik eindelijk aan de slag dan gaat het meestal wel goed.

Anoniem zei

Ik vind eigenlijk alles leuk, ontwerpen,stof uitzoeken patchen maar ben ik eenmaal met doorquilten bezig, het gevoel wat dan komt is toch wel het leukste!!! Een AFFO!!!!!
Mineke

Truus zei

Het vervelendste of eigenlijk het moeilijkste vind ik de juiste stoffen bij elkaar zoeken.En op de 2e plaats het dubbelen van grote een quilt.
Fijn dat de quilt voor je dochter bijna klaar is.
Succes!
groetjes,Truus uit Drenthe

Tineke Machiela zei

Heb het blokje vanmorgen in het eggie gezien is een mooi blokje en gelukkig heeft ze haar niet verveeld:-)...ik vind het dubbelen, doorquilten pittig niet zo mn ding maar de top maken is en blijft vaak een feestje, vooral als het met stitchery is:-):-)

conny's quilts en creaties zei

Ik moet altijd echt zin maken om door te pitten, maar ben ik eenmaal bezig dan vind ik het leuk. Maar afmaken van een quilt is wel een zwak punt....ufo stapel....grrr.

Saskia Smit zei

Ik hik tegen een label en ophangtunnel aan.. Doe het dan ook bij voorkeur niet

qm zei

goh, benieuwd wie dat nu was...
maar wel een mooi blokje ;)