woensdag 28 januari 2015

Sneeuwbloemen

De deadline voor de Quiltexpositie "B(l)oeiende Quilts" nadert (1 maart 2015).

In samenwerking met het Historisch Museum de Bevelanden in Goes en het Fruitteeltmuseum in Kapelle, heeft het Quiltersgilde een quiltwedstrijd en expositie uitgeschreven met het thema: "B(l)oeiende Quilts". De quilt dient een eigen ontwerp te zijn dat nog niet eerder tentoongesteld is.Het museum stelt 3 prijzen ter beschikking, die worden uitgereikt tijdens de opening op 23 april 2015. Er is plaats voor ongeveer 80 quilts. Het formaat is: 70 (hoog) x 50 (breed) cm. Bij meer inzendingen zal een voorselectie plaatsvinden. Digitaal inschrijven is mogelijk, de sluitingsdatum is: 1 maart 2015

De expositie vind plaats van 23 april t/m 7 november  2015 in genoemde musea.

Thema exposities vind ik altijd leuk, vooral te zien waar iedereen op uitgekomen is vanaf het zelfde startpunt. Deze dagen lag er voor het eerst een beetje sneeuw, dus ik kon mijn kans niet voorbij laten gaan en heb 'gesneeuwverfd'. Aart gaat donderdag hier uitgebreid over bloggen, dus zorg dat je verf in huis hebt voordat het gaat sneeuwen donderdag!

Deze lapjes heb ik inmiddels op de tafel liggen. Ik wil er iets mee maken met bloemen.




Eens even denken... Het lijken wel bloementrossen, die sneeuwbloemen, zoiets misschien?

Of deze lap misschien?



Hoe langer ik kijk, hoe meer ik twee bloemetjes zie daar vooraan:


Of deze, dit is toch net het hart van een orchidee? Botanisch niet correct maar een beetje fantasiebloem zal wel welkom zijn in Zeeland.


En, zijn jullie al begonnen met een 'B(l)oeiende Quilt'?
Donderdag gaat Aart meer vertellen over het sneeuwverven, laat je inspireren en ga aan de slag!

6 opmerkingen:

Klaske zei

Ik heb ook eens met sneeuw geverfd, maar het resultaat viel tegen. Zelf heb ik het niet zo op sneeuw, maar nu ik jouw lappen zie....
Laat het dan dit weekend maar sneeuwen, dan zoek ik mijn verf ook weer op!

Klaske zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Jo Huijsman zei

Prachtige lappen Nienke. Mijn lappen zijn wat saai geworden en vragen om een volgende bewerking. Zodra er weer sneeuw valt ga ik voor de herkansing.

Linda Beerlink zei

Wat mooie lappen! Prachtig die kleuren en inderdaad allemaal bloemen.
Ik heb nog nooit gehoord van sneeuwverven, dus ik ben heel benieuwd. Is iedere stofverf goed?

Hannie de Beer zei

Prachtig voor het thema Bloei!
En ja mijn quilt voor de tt is klaar, en staat met nog een werk op de flyer , waar ik erg blij mee ben!

Nienke zei

@Linda, ja zolang het een reactieve verf is en de lap katoen. Verkrijgbaar als Procion MX, Drimarene-K en zelfs de Dylon uit het schap bij de drogist werkt goed, als je maar soda toevoegt aan de lap. De soda kun je ook gewoon meestrooien met de verf over de sneeuw.