donderdag 22 januari 2015

Hartje hier, hartje daar...

Merken jullie ook hoe de dagen ietsje pietsje langer worden? Dat je ’s-ochtends al weer iets van een lichtrandje aan de dag hebt en het eind van de middag qua licht weer valt rond ‘eind van de middag’ ipv midden op de dag? Mijn kerstboom is weer exit, mijn wollen kerstquilt (hij is af!!!!) ligt opgevouwen en m’n andere kerstquilt moet eigenlijk ook van de muur af. Tijd om te kijken naar een ander sfeertje met kleuren en quilts.
 
Mijn lievelingskleur voor accessoires is rood. Lekker duidelijk brandweer rood. Je ziet het in mijn huis in van alles terugkomen. M’n enorme rode bank, een rode laptop tas, een rode perforator, een rode USB stick, een rood toetsenbord voor m’n laptop. Nog een rode tas. Ok, heel eerlijk: nog een derde rode tas ook nog (tja, tassen…). Knalrode schoenen (ja, ook eerlijk: meerdere paren knalrode schoenen). Vroeger had ik in m’n huis ook een rode muur. In dit huis (nog) niet, maar dat zou zo maar nog kunnen gebeuren. Knalrode nagellak. Het moge duidelijk zijn: ik heb dus iets met rood.

En als ik dan toch op zoek ga naar een ander sfeertje met kleuren in mijn quilts in huis: dan ga ik nu dus voor ROOD. Ook gelijk handig in dit seizoen met Valentijnsdag over een paar weken. Niet dat ik voorstander ben van die geplande acties rondom cadeaus en attenties voor geliefden/vrienden. Iets met commercie en ik bedenk zelf wel wanneer ik spontaan wat voor mijn naasten meeneem. Maar een thema sla ik niet zo maar af. En dit is een mooie aanleiding om rood wat aandacht te geven. En niet zo maar rood, maar iets met rood en hartjes. Hmmm, klinkt bijna te zoet, ‘rood en hartjes’ – maar kan net. Omdat het bijna februari is mag ik van mezelf tijdelijk los.


Dus werk ik netjes hard door aan m’n lopende Works in Progress (Wips) en Works in Slow Progress (Wisps) en de UFO’s schud ik af en toe even op en aai ik tussendoor. Maar ik sta mijzelf deze komende weken ook een paar kleine tussendoor projectjes toe. Gewoon, iets gezelligs. Iets dat in een dag of in ieder geval maximaal een weekend gewoon helemaal af is.

De eerste waar ik aan begin is een projectje van Supergoof: Supergoof’s Vintage Heart, een heerlijk rood met kanten hart – voldoet aan werkelijk alle criteria van dit seizoen wat mij betreft.

 
Volgende project wat nu ook weer wat meer naar voren wordt geschoven is het machinaal doorquilten van m’n Day in Giverny quilt. Door omstandigheden is die wat naar de achtergrond geschoven, maar die mag nu weer naar voren komen. Tja, zit zoveel rood in – kan ik nu niet laten liggen natuurlijk.



  
Ik ga ook nog een paar kleine gevulde hartjes maken. Kun je een eenvoudige slinger van maken, of met een lint zijn ze leuk aan een deurkruk. Is een heel eenvoudig patroontje op basis van een logcabin. Hier een voorbeeldje wat ik nog niet heb opgevuld. Ik naai ze met restjes stof op een gerasterde ondergrond. Erg leuk werkje om te doen, en kan makkelijk groter worden gemaakt als je een groter hartje wilt.
 
Vanavond was ik bij een presentatie van Edyta Sitar, die de afgelopen dagen in een enorme wervelwind allerlei Nederlandse, Duitse en Belgische quiltwinkels heeft aangedaan. Edyta liet ook een superlief quiltje zien gemaakt van mini charms (2,5” vierkantjes). Zou zo maar eens kunnen dat ik me daar ook nog aan waag.
 
 
Maar misschien dan wel met iets meer rood erin.
En hadden jullie deze voorbij zien komen op diverse blogs of Facebook posts? Ook erg lief, en met een gratis patroon online.
 
 
Ow, zien jullie het ook al weer gebeuren? Veels te veel keus en allemaal leuke dingen om te maken de komende tijd. Hebben jullie nog projectjes in de pijplijn voor Valentijn?
 
Veel plezier!
Lieve quiltgroeten,
Marjolein

5 opmerkingen:

Chris zei

Zo te zien hebben je poezen ook iets met rood! En met zacht natuurlijk. Heerlijke warme kleur. En wat een leuke dingen laat je zien!!

Klaske zei

Mooi rood is niet lelijk ;-) Rood is bij mij ook favoriet. Heb nog hartjes met mandjes te liggen, ik geloof dat ik daar dit jaar maar weer eens mee aan de slag moet.

Nienke zei

Ik begrijp dat je niet kiezen kan, leuk dat je het allemaal laat zien!

Phyllis zei

Het lijkt wel al Valentijn met al die harten! Wat was het super he gisteravond de trunkshow van Edyta?

Linda zei

Leuke dingen allemaal. Ik ben ook gek op rood en op harten.