donderdag 28 januari 2016

Artbars en deadlines.

Diverse deadlines houden me de laatste tijd aan het werk. Enerzijds de deadline voor de groep De-Uitdaging, waar ik al een tijdje in zit, 4 x per jaar werken we aan een thema, in alle stilte werkt ieder aan het thema, als de datum van de deadline verstrijkt wordt het werk in foto's en tekst geplaatst op het blog van De-Uitdaging en op ieders eigen blog. Aan dit werk hoeft niet veel meer gedaan te worden, een hele rust!
De volgende deadline verstrijkt ook op 1 maart en is een art-quilt voor het Quilt festival Noord Groningen, 10 t/m 12 juni www.quiltfestival.nl hier is alle informatie te vinden en het belooft weer erg leuk te gaan worden. Tijdens de voorbereidingen kreeg ik een telefoontje van een vriendin, die deze Artbars tegenkwam, sterk afgeprijsd want ze worden niet meer gemaakt. De vraag was of deze vriendin voor mij ook een doos mee moest nemen. Ja, natuurlijk!! Ik ben er nu mee aan het werk, de krijtjes bevatten veel pigment, na het kleuren van de stof ga ik er met een kwastje met water over heen, dat verdeelt de pigmenten.
Je hebt hier een smalle kwast voor nodig, die niet kleddernat mag zijn, ik heb daarvoor een speciale kwast voor met een reservoir gevuld met water, wat de kwast net nat genoeg houdt. Vraag me niet waar ik deze vandaan heb, ze behoren al een aantal jaren tot mijn kwasten verzameling.
Nu is het door werken geblazen om de deadline te halen.


5 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Spannend Aart! Ook hier draait alles op volle toeren, om de deadlines te halen. En super de Art bars . Het penseel heb ik ook aangeschaft bij Mijn Eigen geloof ik?

els zei

O Aart ik word wel erg nieuwsgierig wat voor moois je allemaal aan het maken bent. Die voor Groningen kom en we in elk geval bekijken. Het hotel is al geboekt. De reis nog niet, maar dat gaat ook goedkomen.
Die penselen heb ik ook, maar gebruik ze eigenlijk nooit. Toch maar weer eens tevoorschijn halen.

Eke zei

Hard aan het werk zie ik, en met een leuke techniek ook. Ben benieuwd wat het gaat worden. Veel plezier, het gaat vast lukken met de deadline....

Jo Huijsman zei

O Aart, hoe herkenbaar. Ik heb weer te laat inspiratie gekregen en nu wordt het hard werken voor Groningen, voor kunstkring BArt en natuurlijk is er ook nog het nodige te doen voor QS13. Maar, wel leuk natuurlijk.

Unknown zei

Graag gedaan Aart. Blij dat je er blij mee bent ;-) Ben heel benieuwd naar je Quilt. Ik moet even overslaan dit jaar omdat ik mijn eigen deadline heb voor een solo expositie in IJsselstein.