donderdag 14 januari 2016

Jaar van het doorquilten..(Voor mij dan ;-) )

We zitten al weer 2 weken in het nieuwe jaar, en sommigen hebben vast al weer nieuwe plannen gemaakt.
Ik ook, maar dan om eindelijk eens oud werk af te maken..

Deze foto zette ik 25 september 2012, ja je leest het goed, 2012, op mijn eigen blog.
De top was af, en kon gequilt worden.
Zo nu en dan is ie echt wel van z'n rekje gekomen hoor!
Maar niet genoeg, want hij is nog niet klaar *Ü*.
Dus ligt 'it Sintsje yn hûs'op mijn stoel, en ga zorgen dat ie deze zomer mee kan in de camper, want daar was hij voor bedoeld :-)
 Maar mijn log-cabinquilt moet ook nog doorgequilt worden..
Ben over de helft, dus dat moet dit jaar ook lukken..
Maar mijn laatste blok voor de samplercursus is ook haast klaar, dus de sashing kan straks gemaakt worden en dan...
Moet deze ook door gequilt worden..
Het is dat het er bij hoort., en het maakt de quilt gewoon af.
Niet dat is het rotwerk vind, best wel ontspannend soms,maar vind het eigenlijk veel leuker om weer een nieuwe quilt te bedenken en te maken .
(Je snap dat er al weer iets in mijn hoofd borrelt hé ?! ;-) )

Hebben jullie dat ook? Of vind je juist het doorquilten/pitten het leukste van het quilten?

Noflike tongersdei!!

5 opmerkingen:

Aart zei

Van mij liggen er ook nog traditionele quilts te wachten om doorgequilt te worden, moeten zelfs nog gedubbeld worden. Ook de kerstquilt waar ik aan gewerkt heb tijdens Landleven winter moet nog af, niets meer aan gedaan!!

Marjolein den Boer zei

Zo herkenbaar Klaske! Bij mij wordt 2016 ook een jaar om veel quilts af te maken. En daar liggen er in ieder geval 3 die 'alleen nog maar' gequilt mogen worden. Ach, ik weet gewoon dat als ik eenmaal begin, gaat het prima. Ben altijd beetje voorzichtig met het weer starten van doorquilten. Komt vast goed. Ik kijk uit naar foto's van je voortgang :-)

Jo Huijsman zei

Nou Klaske, je hoeft je nog niet te vervelen. Fijn gevoel toch?
Heerlijk dat er in je hoofd alweer nieuwe projecten ontstaan.
Ik vrees dat je heel erg oud moet worden om alles te verwezenlijken. Fijn gevoel toch?

Anoniem zei

Noflike Tongerseweg,wat betekent dat?

Gr Ans.

Klaske zei

Hoi Ans, noflike tongersdei is de friese betekenis van fijne donderdag, ik zet het elke keer onder mijn blogje, normaal met de vertaling. Sorry, dat was ik vergeten.