donderdag 30 juli 2015

Allerlei.

Ik hoopte op een 'rustige' zomerperiode, maar zoals elk jaar komt daar weinig van terecht. Helemaal niet erg, ik hou er van om met diverse zaken bezig te zijn, ledigheid is duivels oorkussen!
Doordat de cursussen opgehouden zijn, is er meer tijd vrij gekomen en ook meteen weer gevuld. Laatst heb ik met mijn vriendin Margriet een schaaltje gemaakt met behulp van oplosbaar vlies en schapenwol, wat niet goed te vilten was.
Afgelopen maandag hadden we weer zo'n afspraak en zijn we bezig geweest met eco-printen,Nienke heeft hier eerder over geschreven en aan de hand van haar verhaal zijn we aan de slag gegaan.
Eerst werd een pan met water, soda-ash en soja melk op het vuur gezet, toen het mengsel kookte de lappen een half uur gestoofd. Daarna konden de lappen gevuld worden met kruidachtige gewassen en bladeren.
Nadat we allebei 4 pakketjes hadden kon de pan weer gevuld worden met water waaraan mosdoder toe werd gevoegd. Toen dat kookte werden de pakketjes in de pan gedaan en werden ze anderhalf uur gestoofd. Het uitpakken van de pakketjes is erg smerig werk en de geur is ook niet zo prettig, maar.......de resultaten maken dat weer helemaal goed.
Soms ontstaan er ook verrassingen, die vooraf niet bedacht waren, het touw waar ik de pakketjes mee had dicht gebonden gaven ook hun afdruk aan de stof.
Verder ben ik druk bezig met de workshop voor Stof tot verven die ik geef tijdens de aankomende ATT. Monoprinten is het onderwerp.
Aldoende ga je je dan van alles uitproberen en ineens ontstaat er door een 'fout' mijnerzijds iets heel interessants.
Kortom: geen saaie zomer!!

Wil je weten wanneer de workshop gegeven wordt, kijk dan op de site van het Quiltersgilde! Hier kan je ook een link vinden, waar je je op kan geven voor mijn workshop, maar ook alle andere workshops.

1 opmerking:

Hannie de Beer zei

Zeker geen saaie zomer! Leuk al die experimenten, nodigd uit, om ook te beginnen!